قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی

زکام /سرماخوردگی/ کرونا

زکام /سرماخوردگی/ کرونا

زکام /سرماخوردگی/ کرونا

زکام /سرماخوردگی/ کرونا در طب اسلامی

ظکام سرماخوردگی و کرونا

 

پیامبر خدا(ص) درباره فواید زکام فرمودند: ” زُکام، سربازی از سربازان خداوند عز و جل است که خدای عز و جل، آن را به سرکوب درد بر می‏‌انگیزد و درد را از میان می‏‌بَرَد۱″.

آن حضرت همچنین می‌فرمایند: “چهار چیز را ناخوشایند مدارید؛ زیرا که برای چهار چیز، سودمندند: زکام را ناخوشایند مدارید؛ زیرا مایه ایمنی از جذام است. کورَک‏‌ها را ناخوشایند مدارید؛ زیرا مایه ایمنی از پیسی‏‌اند. چشمْ‏‌درد را ناخوشایند مدارید؛ زیرا مایه ایمنی از کوری است. و سرفه را ناخوشایند مدارید؛ زیرا مایه ایمنی از فلج شدن است.

همچنین از امام صادق(ع) روایت شده که فرمودند: “پیامبر خدا، زکام را درمان نمی‏‌کرد و می‏‌فرمود: “هیچ کس نیست که رگی از جذام در او نباشد؛ و چون زکام به شخص برسد، این رگ را درهم می‏‌کوبد۳”.

پیامبر خدا(ص) در حدیثی دیگر می‌فرمایند: “هیچ انسانی نیست، مگر این‌که در سرِ او رگی از جذام هست. پس خداوند، زکام را به نابودی آن بر می‏‌انگیزد و زکام آن را می‏‌سوزانَد. هر گاه کسی از شما زکام یافت، آن را واگذارد و درمان نکند، تا آن که خداوند خود، آن را درمان سازد۴”.

منابع:

۱- الکافی، جلد ۸ ، صفحه ۳۸۲ ، حدیث ۵۷۸، مکارم الأخلاق، جلد ۲ ، صفحه ۲۱۰ ، حدیث بحار الأنوار، جلد ۶۲ ، صفحه ۱۸۴ ، حدیث ۵ دانش نامه احادیث پزشکی: ۱ / ۳۳۲

۲- طبّ النبیّ (ص)، صفحه ۱۲ ، بحار الأنوار، جلد ۶۲ ، صفحه ۳۰۱ دانش نامه احادیث پزشکی: ۱ / ۵۰۴ الخصال، صفحه ۲۱۰ ، حدیث ۳۲

۳- الکافی، جلد ۸ ، صفحه ۳۸۲ ، حدیث ۵۷۹ ، بحار الأنوار ، جلد ۶۲ ، صفحه ۱۸۵ ، حدیث ۸ دانش نامه احادیث پزشکی: ۱ / ۳۳۲

۴- الدعوات، صفحه ۱۲۱ ، حدیث ۲۹۵ ، بحارالأنوار، جلد ۶۲ ، صفحه ۱۸۴ ، حدیث ۷؛ المستدرک علی الصحیحین، جلد ۴ ، صفحه ۴۵۶ ، حدیث ۸۲۶۲ ، کنزالعمّال، جلد ۱۰ ، صفحه ۵۴ ، حدیث ۲۸۳۳۴ دانش نامه احادیث پزشکی: ۱ / ۵۰۴

آدرس سایت فروشگاه آیت الله تبریزیان:
markaztebeslami.ir

نوشتن دیدگاه

پست الکترونیکی شما منتشر نمی شود . فیلد ضروری *

*

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی